KARNEVAL 11.11.11

Det har hänt en del här i Köln på sistone. Det var Karneval i fredags. Sjukt firande och jag måste säga att Kölnarnna är duktiga på att fira. Vi åkte in till stan redan vid 9.30 och redan då var folk lagom runda under fötterna. Redan då var staden lagom smutsig efter att flaskor med mera hade kastats på gatan och redan då befann sig ungefär 3 miljoner människor i staden för att fira den 5e årstiden i Köln. Vi tog oss sakta men säkert till Alter Markt där hela nedräkningen skulle ske. Vi trängdes in lagom till mitten av folkmassan på Alter Markt och 11.11 sjöng alla VIVA COLONIA. Det var en härlig stämning bland människorna som jag vill att alla någon gång ska få uppleva. Alla var glada, utklädda, fula, fina, fulla, nyktra och peppade. Dagen hade bara börjat.
Efter att starten gått så vandrade vi omkring på det väldigt stora karnevalområdet som råkade vara HELA staden. Avspärrningar överallt men på något sätt lyckades vi alltid hamna innanför de. Flyt kallas det!
Klockan 14 var det dags för lunch så vi tog oss till Hauptbahnhof och jag, Sofie, Calle och Linda åt Currywurst medans Lotta åt sin älskade Döner. Vid 15 mötte vi upp resten av grabbarna från klassen och en liten stund efter detresten av klassen. Hela klassen stod samlad på trappan utanför Domen en stund innan vi åkte hem och vila. Väl hemma däcka jag och Sofie snabbt i sängen och tog en sovpaus på 3 timmar ungefär. Utmattande att vara på karneval!
Efter många om och men och lite köttfärssås i magen åkte jag och Sofie in och mötte upp Matilda och Amanda. Vandrade runt ett tag innan vi mötte upp Nellie och hennes vän Victoria också. Då drog vi gemensamt till en pub på Heumarkt. Sjukt myket folk. Gick knappt att röra sig där inne. Men Sofie kriga fram till en ölsnubbe och köpte två öl. Två öl för 8 Euro (80  kr för 6 dl öl!!!!!!). Efter att ölen fint skvalpade i magen krigade vi tjejer över till andra sidan av puben där ett litet dansgolv fanns. Stod och röjde ett tag innan dom andra skulle vidare till ett annat ställte och jag och Sofie hem ch sova. Hemma vid 00 och det har nog aldrig varit skönare att slänga sig i sängen. Men fan vad kul jag hade! En världsbra karneval och en världsbra klass. Vad mer kan man begära?
Calle: flickhund Jag: Cleopatra Linda: Mimmi Mouse Sofie: Frihetsgudinnan Lotta: Neandertalare
BIGGEST LOSER GÄNGET
Nellie, Victoria, Maria, Amanda, Frida, Sofie och Matilda


Jag och Lottapotta
Lördagen spenderades hemma i Zimmer D med en snabb promenad till Llidl för att handla vatten, kyckling och lök. Sen lite plugg därimellan och på kvällen film med Linda, Frida, Amanda, Maria och Sofie. Brides Maides. Så rolig film! Och idag, söndag, har vi faktiskt pluggat en del. Är nästan klar med 3 av 4 grejer som ska vara gjorda denna vecka. Sen kollade vi på filmen Die Apothekerin. Vi ska läsa den boken tills på torsdag så det underlättar ju att se filmen efter man är ju inget lässnille. 250 sidor på mindre än 1 vecka PÅ TYSKA. Går ej. Nu sitter jag i sängen och ska nog se nåt till avsnitt av Jersey Shore och sen släcka. Skola 13.30-15.00 imorgon. Ansträngande.
Hoppas alla har haft en skön helg.
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0