14 December - 4 dagar kvar!

Mamma och pappa var ju här i helgen som var. Det var mycket trevligt och vi hann med mycket. Gick på stan mest hela tiden, traskade upp i Domen, åkte upp i Panorama-huset och kikade på staden från andra sidan Rhein och åt massa god, tysk mat i Altstadt. Det var iallafall jättemysigt!
I måndags hade jag omprov i ordprovet som jag missa, var ju tråkigt att plugga när man var hemma i Sverige och hälsade på i mitten av September. Och igår fick jag reda på att jag grejade det, jätteskönt.
Igår efter skolan åkte vi hem och lagade lunch och tog det lungt. Blev inget riktigt Luciafirande eftersom tyskarna inte firar Lucia. Och vi hann se ungefär en kvart på SVTs firande innan internet la av. Men vid 7 på kvällen åkte nästan hela klassen till Rhein Energie Stadion och kikade på Budesliga fotboll mellan FC Köln och Mainz. Så firade vi Lucia. Matchen var rätt tråkig, blev 1-1 tillslut. 44.800 hade tagit sig dit. Det går inte att beskriva hur mycket folk det var och hur stort det var. Häftigt att se!
Imorgon väntar sista provet innan kursen är slut, översättnignsprovet. Kommer bli jobbigt och svårt tror jag. Men sen är det gjort och bara att invänta resultat. Och sen är det avslutnignsmiddag, utgång och en dag närmare avresa hem. Tiden har gått fruktansvärt fort. På söndag är datumet vi länge väntat på, 18 dec, och då åker vi hem. Längtar som ett litet barn!
Hoppas jag har en FRISK pojkvän som väntar på mig på Arlanda. Och en mamma och pappa förståss.
Nu ska jag plugga lite och panta lita flaskor.
Kram
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0